Me ei tee nalja, kui ütleme, et saate YouTube’i videotega tõsiselt raha teenida. Ja see võib olla lihtsalt kõige nauditavam raha teenimise trikk.
Tõsi küll, see pole nii lihtne kui näppude klõpsimine ja pangakontole ilmuv raha võluväel. Kuid sellest hoolimata on YouTube’i videotega raha teenimine endiselt suhteliselt lihtne kontseptsioon.
Raha teenimiseks oleme koostanud selle samm-sammulise juhendi. Võite meid hiljem tänada, saates meile osa oma sissetulekust, jah?
Kui palju YouTube maksab?
Otse sees tapja küsimusega: kui palju YouTuberid teenivad? Me ei jama. Aga vastus on natuke segane, kui aus olla.
Ehkki teil võib vedada, kui avastate, et teie video on levima hakanud, on see väga ebatõenäoline. Tänapäeval kipuvad lühikesed naljakad videod YouTube’i asemel levima sotsiaalmeedias, nii et tõenäosus, et teie automaatselt häälestatud kassivideo (jah, tõesti) YouTube’is üleöö plahvatuslikult levib, on suhteliselt väike.
Suure tõenäosusega teenite YouTube’i sissetulekuid, kogudes vaatajaskonda tavapärase sisu avaldamise kaudu. See võib hõlmata vlogide koostamist, populaarse videomängu mängimist või, jah, kassi filmimist (automaathäälestusega või muul viisil).
Kui palju YouTube vaatamise eest maksab?
Oleme kõik kuulnud sellistest inimestest nagu Zoella, PewDiePie ja Logan Paul (ja teised meeldivamad inimesed), kes teenivad igal aastal oma YouTube’i kanalitelt miljoneid eurot. Kuid enamiku YouTube’i kasutajate sissetulek on palju tagasihoidlikum.
Võrdlusalusena võite oodata umbes 3–5 dollarit 1000 vaatamise kohta (kirjutamise ajal umbes 2,50–4,10 € 1000 vaatamise kohta). See tähendab, et miljon vaatamist võrdub 3000–5000 dollariga… või meile, Briti rahvale, 2500–4100 eurot.
Populaarsemad kanalid ja videod võivad 1000 vaatamise eest teenida aga ligi 6 või 7 eurot. Populaarne olla tasub sõna otseses mõttes.
Samuti pidage meeles, et YouTube’i kasutajad ja kanalid toodavad sageli ise kaupu või sõlmivad reklaamilepinguid asjakohaste ettevõtetega. See võib oluliselt suurendada ainuüksi video vaatamistest saadavat tulu.
Reklaamilepingud, mis hõlmavad tavaliselt toodet reklaamivate või tutvustavate videote postitamist, maksavad sageli mitu tuhat eurot. Ja kui eeldame, et suudate veenda oma YouTube’i tellijaid teid Instagramis või TikTokis jälgima, võite ka seal reklaamitud postituste eest teenida 40–2000+ eurot.
Mitme kanaliga võrgud YouTube’i sisu loojatele
Kui olete YouTube’is raha teenimise kohta juba pisut uurinud, olete võib-olla kohanud terminit „mitme kanaliga võrgud” või „MCN-id”. Nagu nimigi ütleb, on MCN-id sisuliselt YouTube’i kanalite haldusrühmad. See sarnaneb sellega, kuidas mitu muusikut sõlmitakse ühe plaadifirmaga.
MCN-i kuulumine võib anda teile juurdepääsu kvaliteetsematele tootmis- ja redigeerimisvõimalustele, võimaluse teha koostööd teiste kanalite või kuulsustega ning aidata kanali turundamisel ja kasvatamisel.
MCN-ide ohud
Vastutasuks MCN-i pakutava toe eest peate ohverdama teatud protsendi oma sissetulekust ja muud loomingulised privileegid. See kõlab põhimõtteliselt ausalt, kuid MCN-e süüdistatakse sageli oma võimu kuritarvitamises ja sisuloojatele karmi tehingu tegemises.
Väidetavalt survestas Maker Studios Ray William Johnsonit, ühte esimestest suurtest YouTube’i edulugudest, et ta sõlmiks lepingu, mis annaks ettevõttele 40% tema Google Adsense’i tuludest ja 50% tema kanali intellektuaalomandist.
Johnson keeldus lepingut allkirjastamast ja Maker Studios lõpetas lõpuks ühe tema albumi tootmise ja ka tema lipulaeva Equals Three.
Seega, kuigi mitme kanaliga võrguga liitumine võib olla suurepärane viis oma töö järgmisele tasemele viia, ei tohiks te kunagi sõlmida lepingut, millega te rahul pole. Need ettevõtted saavad, tahavad ja on sisuloojaid varemgi ära kasutanud. Võite lõpuks teenida vähem raha kui siis, kui oleksite selle üksi hakkama saanud.
Kuidas YouTube’i partnerprogramm töötab?
YouTube’i partnerprogramm (YPP) on skeem, mis võimaldab saidi video loojatel hakata oma sisu monetiseerima. Programmi liikmed saavad raha teenida mitmest allikast, sealhulgas:
- Reklaamid teie videotes
- YouTube Premiumi tellijad, kes vaatavad teie sisu
- Kanali liikmesused (kus tasulised tellijad saavad eksklusiivset sisu)
- Super Chatid (kus vaatajad saavad otse vestluses oma kommentaari sisuliselt võimendada, et muuta see striimijale paremini nähtavaks).
YouTube’i partnerprogrammiga liitumine
Kahjuks ei saa te YPP liikmeks saada, kui teie nimele on lisatud vaid üks viiruslik video.
Enne liitumist peab teil olema üle 1000 tellija ja teie videoid peab olema viimase 12 kuu jooksul vaadatud kokku üle 4000 tunni. Samuti peate järgima YouTube’i kogukonna juhiseid ja teenusetingimusi.
Teil on vaja ka Google AdSense’i kontot. Ärge muretsege, kui arvate, et reklaamid võivad teie vaatajaid heidutada – saate valida, millist tüüpi reklaame teie videotes kuvatakse (nt vahele jäetavad klipid või ülekattega bännerid).
Oh, ja selgesõnaliselt ei saa te monetiseerida ühtegi videot, milles on autoriõigustega kaitstud materjal. Nii et kui filmiksite kontserdist lühikese lõigu ja paneksite selle YouTube’i, ei saaks te selle video reklaamidega raha teenida.
Loomulikult on YouTube’i partnerprogrammiga liitumiseks vajalike künniste saavutamine suur ülesanne.
Mida on vaja eduka YouTube’i kanali loomiseks?
Olenevalt sellest, mida kavatsete filmile jäädvustada, peate varajased uksed õige seadistuse sorteerima.
Pole mõtet kasutada oma iPhone’i kõige lõbusamate vlogide salvestamiseks, mida kunagi nähtud – korralik seadistus aitab palju näidata, et suhtute tõsiselt ja et inimesed teie videoid austavad.
YouTube’i kanali stardikomplekt
See on see, mida vajate YouTube’i kasutajaks saamiseks:
- Korralik kaamera või veebikaamera – kvaliteet on oluline ja kui vähegi võimalik, peate oma videod salvestama täis-1080p HD-s. Jack soovitab Canon G7X-i, kui otsite kaamerat, või Logitech C920, kui eelistate veebikaamerat (mis on samuti palju odavam kui kaamera).
- Videotöötlustarkvara – iMacidel on päris korralik videotöötlus tarkvara kaasas (iMovie), kuid arvutikasutajatele või iMaci omanikele, kes soovivad midagi veidi arenenumat, on võimalusi rohkem. Jack soovitab mõnda programmi (Adobe Premier, VEGAS ja Final Cut Pro) või võite proovida Lightworksi, nagu on kirjeldatud meie parimate tasuta tarkvara alternatiivide juhendis.
- Mikrofon – enamik kaameraid on varustatud mikrofoniga, kuid kui otsite parimat helikvaliteeti, peate võib-olla ostma eraldi seadme. Sõltuvalt teie eelarvest soovitab Jack kas Blue Snowballi, Blue Yeti (mida kasutame meie taskuhäälingusaates) või RODE Podcasterit.
- Valgustus – valgustuse peale pritsimine ei ole hädavajalik, kuid mõned parimad YouTube’i kasutajad vannuvad selle nimel. Võite olla loominguline majas juba olemasolevate tuledega või osta spetsiaalse videovalgusti.
- Korralik taust – kui filmite vlogi, võiksite luua korraliku tausta. Võite kasutada tavalist värvi või seda veidi jazzi muuta, muutes iga ruumi, kus filmite, tõeliselt kena välja (kuid mitte liiga segavaks).
- Pildistamise Kaart – teil on vaja ainult ühte neist, kui soovite konsooli mänge salvestada. Kui te kavatsete seda teha, on Jacki valitud kaart algajatele Elgato HD60.
Kuidas teha parimaid YouTube’i videoid
Nagu me varem puudutasime, ei saa te palka enne, kui olete populaarseks saanud – ja mida populaarsemaks saate, seda rohkem palka saate. Nii tüütu kui see ka pole, on see tõesti mõistlik. Te ei maksa reklaamimise eest stendil, millest keegi mööda ei kõnni, miks siis maksta reklaamimise eest videol, mida keegi ei vaata?
Kuidas teha edukat YouTube’i kanalit?
- Ole enesekindel
Keegi ei taha vaadata kedagi, kes kardab kaamerasse vaadata, kuid ka ülemeelik olemine võib olla häiriv.
- Järgige populaarseid trende
Pöörake tähelepanu sellele, mida teised populaarsed kanalid praegu postitavad, mitte ainult sellele, mis on varem hästi tehtud.
- Leidke oma nišš ja olge ainulaadne
See võib tunduda nii, nagu oleksime iseendaga vastuolus, kuid unikaalsus on sama oluline kui trendide järgimine.
Seda silmas pidades võtke aega, et mõelda, mida saate hästi teha ja kas arvate, et inimesed oleksid sellest huvitatud. Veelgi parem, vaadake populaarseid suundumusi ja mõelge välja, kuidas neile midagi uut lisada.
Näiteks mänguvideod on YouTube’is ülipopulaarsed, kuid sellisena on see ka uskumatult konkurentsitihe valdkond, kuhu tungida. Vaadake, kas suudate selle žanri jaoks ainulaadse keerutuse välja mõelda. Kui saate, olete võib-olla just leidnud oma niši!
Teiste populaarsete kategooriate hulka kuuluvad tootearvustused, komöödiafilmid, iluvideod ja üldised juhendid, kuidas seda teha. Jällegi vaadake, kas suudate välja mõelda viisi, kuidas neid suundumusi ära kasutada, samal ajal siiski teistest eristudes.
Ärge muretsege, kui alustate ilma selgelt määratletud ideeta, mida soovite teha.
- Valige hea kanali nimi
See võib tunduda triviaalne, kuid uskuge meid – see pole nii.
Nii nagu te ei eeldaks, et tööandja võtab teie CV-d tõsiselt, kui saadate selle aadressilt taylorswiftfan2k17xx@hotmail.co.uk, on vähem tõenäoline, et inimesed määravad teie YouTube’i kanalile kellaaega, kui teie kasutajanimi on… noh, taylorswiftfan2k17xx .
Vaadake oma lemmik-YouTube’i kasutajate kasutajanimesid, et saada inspiratsiooni, millist meeleolu otsida, kuid jällegi, hoidke see võimaluse korral ainulaadsena ja eristatavana.
- Ole sina ise
See on üks meie parimaid näpunäiteid ülikoolis sõprade leidmiseks ja ausalt öeldes kehtib see kõigis eluvaldkondades. Kui olete kunagi proovinud endale uut isikut võtta, teate, et see muutub lõpuks väljakannatamatult väsitavaks ja lasete mingil hetkel paratamatult oma tõelise mina välja näidata.
Rääkimata tõsiasjast, et kui te pole päris osav näitleja, saavad teie vaatajad tõenäoliselt aru, et te teesklete seda.
- Kasutage meeldejäävaid, asjakohaseid pealkirju ja pisipilte
Kas näete päise fotot selle artikli ülaosas? Kui te ei teadnud, parodeerib see selliseid pisipilte, mida näete YouTube’is. See kõik aitab panna inimesi klõpsama sellel videol kõigi teiste üle.
- Laadige sisu regulaarselt üles
Mainisime seda varem, kuid tasub korrata: kui soovite, et teie kanal muutuks populaarseks ja jääks populaarseks, peate sisu regulaarselt üles laadima.
Veelgi enam, olenemata sellest, kas valite igapäevased, iganädalased või igakuised videod, proovige neid korrapäraste ajavahemike järel postitada. Iga nädala kindlal päeval postitamine aitab teie vaatajatel jälgida, millal mõni uus sisu välja langeb, ja loodetavasti peatab inimesed näägutamise järgmise video pärast.
- Näidake, et teile meeldib oma sisu
Ei piisa ainult iseendaks olemisest või niši leidmisest. Võib-olla on kõige olulisem näidata oma vaatajatele, et teile meeldib see, mida teete.
Kirg oma videote ja teema vastu mõjutab seda, kuidas need vastu võetakse. Kui tundub, et olete huvitatud, on tõenäoliselt ka teie vaatajad!
Teisest küljest, kui sa ei armasta seda, mida teed, hakkab sul varsti igav ja videod hakkavad seda kajastama. Kirg on esikohal ja raha teisel kohal!
Järgige alati ka reegleid: ei tohi olla sobimatut sisu, autoriõigusi ega rämpsposti. Mängige kenasti ja teenite raha enne pikka aega.
Kuidas muidu YouTuberid raha teenivad?
Kui teil on õnnestunud oma kanalit täiendada mõne videokoguga ja teil on pühendunud vaatajaskond, toimige järgmiselt, kuidas YouTube’is peale Google Adsense’i raha teenida.
- Sidusettevõtte turundus
Üks kõige kättesaadavamaid võimalusi on sidusettevõtte turunduse eeliste kasutamine.
Selgitame seda üksikasjalikult meie sidusettevõtete turunduse täielikus juhendis ja puudutame seda ka veebisaidilt raha teenimise juhendis. Kuid sisuliselt hõlmab sidusettevõtte turundus veebisaidile lingi postitamist ja kui keegi teeb selle lingi kaudu ostu, saate protsendi müügist.
Mõnikord saate isegi tasu, kui keegi lihtsalt lingil klõpsab, ilma et oleks midagi ostnud.
- Sponsorlus
Nagu varem mainitud, teenivad populaarsemad YouTube’i kanalid sageli raha sponsorlepingute kaudu. Tõenäoliselt on need seotud teie kanali sisuga, kuid aeg-ajalt võib teie poole pöörduda mõni ettevõte, kes soovib lihtsalt oma nime välja tuua, olenemata kanalist.
Ja ärge muretsege, sponsorlepingu sõlmimiseks ei pea teil olema miljoneid tellijaid.
Isegi kui te ei usu, et saate reklaamijalt palka saada, tasub mõne ettevõtte poole pöörduda, et näha, kas saate tasuta näidiseid või tooteid vastutasuks nende mainimise või ülevaatamise eest oma videotes.
Kui järgite reklaami juhiseid, võib see olla suurepärane võimalus oma YouTube’i kanalist kasu saada.
- Annetused
Sellised saidid nagu Patreon, Buy Me a Coffee ja Ko-fi on suurepärased väikesed tööriistad, mis võimaldavad teie fännidel registreeruda ja raha annetada, kui nad soovivad teie kanalit toetada.
Loodate inimeste heale tahtele ja lahkele loomusele, kuid kui soovite suurendada nende annetamise võimalust, võite neile väikese annetuse eest tänutäheks pakkuda eksklusiivset sisu või tooteid.
Hea toimimise võti on luua vaatajaskond, kes hindab teie postitusi tõeliselt. Kui neile meeldib see, mida te teete, on tõenäoline, et nad suudetakse veenda iga kord, kui laadite üles, mõned näpud säästma.
- Kaup/Merch
Sõltuvalt sellest, kui edukaks te saate, võite isegi kaaluda hargnemist ja oma kauba loomist.
Olgu need t-särgid, kruusid või lihtsalt midagi väikest, nagu pliiatsid ja märgid – lojaalsed fännid löövad meelsasti kaasa, kui nad tunnevad, et see muudab nad kogukonna liikmeks ja et nad teid toetavad.
Lihtsalt ärge tehke seda, milles mõned kõrgetasemelised YouTube’i kasutajad on süüdistatud, ja küsige sisuliselt rämpsu eest palju rohkem, kuna sellel on teie nimi. Kui soovite, et teie fännid teid austaksid, austage neid vastu.